Witam! Nazywam się Aleksander Szurpita.
Dzięki swoim umiejętnościom rozwiązuję kompleksowe problemy oraz zapewniam dopasowane i kreatywne rozwiązania.
Lubię odkrywać, testować a przede wszystkim tworzyć nowe rozwiązania. Jestem miłośnikiem prototypowania w formie małych kroków jako najlepszego sposobu na szybkie i dopasowane do wymogów tworzenie nowych produktów. Dzięki temu podejściu nauczyłem się pływać wszystkimi czterema stylami w wieku 36 lat a 10lat później zacząłem odkrywać zaawansowaną jazdę rowerem górskim. Jak więc widzisz lubię również aktywny wypoczynek.
Często również współpracuję z innymi kreatywnymi osobami.
Chcę podkreślić że nigdy nie jest za późno na próbowanie nowych rzeczy. Jeszcze na studiach natknąłem się na rowery poziome. Prędkość i komfort bez porównania ze zwykłym rowerem a przede wszystkim wrażenia „przecinania” powietrza urzekły mnie na lata. Takim rowerem można było pokonywać duże dystanse z minimalnym zmęczeniem.
Chętnie również używałem tego roweru na dojazdy do pracy, jednak był jeden podstawowy problem. 10-kilometrowy dystans wymagał odświeżenia po dotarciu do pracy.
I tak wpadłem na pomysł aby spróbować roweru wspomaganego elektrycznie. Samodzielnie przerobiłem stary rower górski na rower wspomagany elektrycznie. Okazało się to strzałem w 10tkę. Można było korzystać z ruchu na świeżym powietrzu jednocześnie nie wymagało to tak dużego wysiłku. Dosłownie – dojechać w czystej koszuli i od razu ruszyć do pracy.
Po pewnym czasie zacząłem odkrywać całą masę całkiem nowych możliwości jakie dają rowery elektryczne. Stwierdziłem także że mogę pomóc innym osobom skorzystać z zalet rowerów elektrycznych. Zarówno dzieląc się swoją wiedzą a także pomagając bezpośrednio w formie projektowania, wsparcia konwersji swojego ulubionego roweru w elektryczny oraz serwisu istniejących rozwiązań.
Jako pierwsza osoba w Polsce zbudowałem rower elektryczny z silnikiem w kole i czujnikiem nacisku na pedały.
Krótki materiał wideo na ten temat możesz również zobaczyć w tym nagraniu na kanale „Taba na rowerze” :
Jestem również prekursorem adaptacji rowerów dziecięcych z zaawansowanym oprogramowaniem Open Source na bazie szeroko dostępnych podzespołów gdzie podstawą jest bezpieczeństwo działania jak i naturalne odczucia z jazdy.
Kilka lat własnych doświadczeń, prób i wyliczeń zaowocowały stworzeniem trybu Wysiłku. W jaki sposób sterować rowerem aby dawał odczucie wsparcia kiedy trzeba, nie wyprzedzał swoją mocą i dawał się kontrolować w każdych warunkach? W odpowiedzi na te wszystkie dylematy stworzyłem autorski tryb Wysiłku.
Powyżej na wykresie przy maksymalnym zaangażowaniu kolarza ukazany jako linia „tryb Elektrorider”
Tryb wysiłku okazał sie tak dobry, że z powodzeniem można go używać również w rowerach z przednim napędem. Prostota konstrukcji, napęd na dwa koła i działanie antypoślizgowe pozwalające nawet na jazdę po śliskich lub luźnych nawierzchniach. Do tego nadaje się do ciągnięcia przyczepki!
Tak więc zapraszam Ciebie do sprawdzenia mojej strony. Być może znajdziesz coś dla siebie..