Kilka lat własnych doświadczeń, prób i wyliczeń zaowocowały stworzeniem trybu Wysiłku. W jaki sposób sterować rowerem aby dawał odczucie wsparcia kiedy trzeba, nie wyprzedzał swoją mocą i dawał się kontrolować w każdych warunkach? Oto tryb Wysiłku na wykresie przy maksymalnym zaangażowaniu kolarza:
Podstawowe zalety to:
- intuicyjny i łatwy w opanowaniu a przez to bezpieczny
- przyjemne liniowe odczucie z jazdy im więcej wkładamy tym więcej dostajemy – nic za darmo
- skłania do wysokiej kadencji – bezpiecznej dla kolan
- chroni silnik przed przeciążeniem przy niskiej kadencji
- wspiera przy starcie pod górę i starcie w ciężkim terenie
Porównując z klasycznych trybem opartym na mocy użytkownika widać większe wsparcie w niższym zakresie obrotowym pedałów .
Oto kilka opinii osób które miały okazję spróbować trybu Wysiłku:
Najlepszy system z czujnikiem nacisku jakim jeździłem. Działa tak jakby go nie było a jednak wspomaga
M.
Super, klasa..
P.
Bardzo liniowy, prowokuje do wyższej kadencji. W sumie tak powinno być
P.
Tryb Wysiłku jest możliwy do zainstalowania w każdym rowerze w którym jest możliwość wgranie OSF czyli otwartego oprogramowania. Dotyczy to:
- rowerów z silnikiem w kole opartych na sterownikach Kunteng oraz niedługo Lishui wraz z czujnikiem nacisku erider T9/T13/T15/T17, Sempu T4
- rowerów z silnikiem w suporcie Tongsheng TSDZ2
wykresy oparte na publikacji:
Optimal cadence selection during cycling – Scientific Figure on ResearchGate. Available from: https://www.researchgate.net/figure/Relationship-between-peak-crank-torque-crank-velocity-ie-cadence-and-power-output_fig1_49284193 [accessed 11 Jun, 2022]